YÜCEL TANYERİ

Ben, Yücel Tanyeri
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususi hayatımı,
Anlatayım:
Evvela hekimim, yani
Büyücü falan değilim.
Burnum var, kulağım var,
Pek biçimli olmamakla beraber.
Lojmanda otururum,
Üniversitede çalışırım.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne İngiliz kralı kadar
Mütevaziyim,
Ne de Celâl Bayar'ın
Sabık ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Biterim
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Orhan Veli ile Melih Cevdet'tir
En sevdiğim şairler.
Bir kızım vardır,
İki de torunum pek muteber;
İsmini söyleyemem
Çiçekle uğraşanlar bulsun.
Ehemmiyetsiz şeylerle de uğraşırım,
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya.
Onlar da bunlara benzer...


Beni, benden iyi anlatan Orhan Veli'ye teşekkürlerimle...

23 Şubat 2014 Pazar

ŞATOMET...


Hacettepe'den arkadaşımdır.
Dr. Metin Güner.
Tıp Fakültesi'nden.
Tam 50 yıllık...

İnce, uzun bir oğlandı.
Öğrenciliğinde.
Sonra Nöroşirurji yaptı.
Hacettepe'de...

Çok iyi bir Hekim'di.
Öğretim Üyesi'ydi.
Kayseri ve 9 Eylül Üniversite'lerinde.
Emekli oldu 3 yıl önce...

Şarapçılığa merak saldı.
Urla'da 30 dönüm üzüm bağı aldı.
Epey uğraştı.
Sonunda bu işi de başardı...

Butik şarap üretiyor.
Şimdilerde.
İzmir'in Bademler yöresinde.
Gödence'de.
Kızı Meltem ile birlikte...

İmalâthane'nin ismi.
Şatomet.
Şato şarap üretilen yermiş.
Met de Metin'in kısaltılmışı imiş...

Şatomet güzel bir yerde.
Dağların, yeşilliğin içinde.
Şarap üretiliyor zeminde.
Tadım salonu da üstte...

Dün.
Tüm gün.
Misafirleri idim.
Metin ve Meltem'in...

Gezdirdiler.
Yedirdiler.
İçirdiler.
Bana güzel bir gün geçirttiler...

Cabernet Sauvignon.
Syrah, Merlot.
Chardonnay ve Bornova Misketi.
Ürettikleri şaraplardan bir bölümü...

Bu şarapları tattırdılar.
"Bundan daha güzeli olamaz" dedirttiler.
İnanın bana.
Her tadımdan sonra...

Yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin
Hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
Ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,
Yaşamak yani ağır bastığından...

Demiş ya ulu şair.
Metin, zeytin ağaçları dikti.
Çok sayıda bahçesine.
Geçen sene...


Şatomet Fotoğraflarım:
https://photos.google.com/share/AF1QipMp91-CEcaYynwIa0QZwmh9iVUDBWS-kh2f9RdpOMTFkg1fG8Ue9pXcdX6bBSjFRQ/photo/AF1QipNP-JlXr1bZz9fGlp7kRA07NGYudujkQAaGpzLH?key=b3NoRzh3blJwY0VWNzkyZ21UNDFfWmUyRFdpNkF3
.